sözlük

Zar zor biyoloji bitirmiş, ama evrim karşıtı olan insanlarla tartışmak mı? “Saçmalama ne yani maymundan mı geliyoruz” lafını kaç kere duydunuz? Yorumları alalım.

Zar zor biyoloji bitirmiş, ama evrim karşıtı olan insanlarla tartışmak mı? Paha biçilemez!

“Saçmalama ne yani maymundan mı geliyoruz” lafını kaç kere duydunuz? Yorumları alalım.

Sen git, oku, öğren, uygula, felsefesine gir işin, birçok farklı döküman ile kendini donat, gözün kapalı kalmasın diye gözlerin acımaktan kapanana kadar; ancak inatla okumaya devam ederek birçok farklı kuram, ön görü, hipotez, görüş ve faz tezlerini oku, okumaya çalış..

Adam lisede kopyayla biyoloji dersini geçip sana saçmalama maymundan mı geliyoruz desin.

Zar zor biyoloji bitirmiş, ama evrim karşıtı olan insanlarla tartışmak mı? "Saçmalama ne yani maymundan mı geliyoruz" lafını kaç kere duydunuz? Yorumları alalım.

Zar zor biyoloji bitirmiş, ama evrim karşıtı olan insanlarla tartışmak mı? “Saçmalama ne yani maymundan mı geliyoruz” lafını kaç kere duydunuz? Yorumları alalım.



80 Yorum

80 Yorum

  1. Gülsün Özlen

    21 Nisan 2014 at 22:32

    Ne Yani evrime mi inaniyorsunuz biyoloji günlüğü

  2. Songül Yolaçan

    21 Nisan 2014 at 23:00

    etrafımda bilim konusunda tartisabileceğim bi Allah’ın kulu yok ki duyayım. Her ne kadar evrim teorisini dinimiz çürütse de bilime karşı çürütmek için bilimsel verilere dayandırmamız gerekir.

  3. Seymen Ahıskalı

    21 Nisan 2014 at 23:14

    Bir de doktor olup sabahleyin tv kuşaklarında master yapan yurdum insanına laf anlatmayı deneyin, bakalım hangisi kallavî 🙂

  4. Muhsin Koca

    21 Nisan 2014 at 23:21

    bilim sadece okulda öğrenilmez

  5. Cenk Önsoy

    21 Nisan 2014 at 23:21

    Yanlış öğrenmeleri sonucunda yanlış sorular
    -Evrime inanıyor musunuz?
    -Evrim bir inanç meselesi değil. Bir bilimsel teoridir ya da bir gerçek. Ya kabul edersin ya etmezsin.

  6. Neslihan Erdoğan

    21 Nisan 2014 at 23:22

    Hadi canımmm artık evrime inanma diye bir yobazlık kalmamıştır herhalde bu kadar geri kafalı olmaz bilim insanı

  7. Ahmet Emre Ceylan

    21 Nisan 2014 at 23:50

    Goruyorumki hala evrimi anlayamamis arkadaslarimiz aramizda mevcut, bu konuda tabiki polemik yaratmak dogru degil ama evrimi anlamadan, okumadan evrime karsi olmak bilincsizligin bir gostergesidir. Asil geri kafalilik evrime insanin maymundan geldigi gibi bakmaktir. Evrim vardir desem su an bana karsi cikacak milyonlarca insan karsima dikilecektir fakat arkadaslar biz insanlar, hayvanlar, bitkiler vs tum canlilar bu zamanki sartlarina evrilerek gelmistir. Bir canlinin dogal seleksiyona tabi olmamasi icin adaptosyona ugramasiyla birlikte bu karakterler ileri nesillere aktarilir. Bu konuda tartismaya acik bir noktadir ama genel gorusle her adaptasyon evrimin bir basamagidir. Sizleri aydinlatmak icin soyle ornek verebilirim, bir solucan populasyonu yasadigi cevrede sartlar gayet dogalken yuzyillar gectikce topraktaki metal oraninin artmasina bagli olarak yasamda kalma sansi azalabilir, bu durumu asmak icin yine bu yuzyillik sure icerisinde nesiller boyu adaptasyon yetenegini guclendirerek hayatta kalma basarisini elde edebilir. Yani hayatta kalma icgudusuyle ortama adapte olmasi ki bi kisa bir zaman icerisinde olmaz cok uzun yillar alir, onu hayatta tutar ve eski bireylerinden farkli bir gen dizilimine sahip olmasini saglar. Ortama adapte olurken ayni zamanda evrilmistirde. Kisaca evrime insanlar maymundan geldi diye bakmak yanlistir. Evrim asla durmaz surekli vardir. Hatta sunu soyleyebilirim, belki siz bunu okurken beyniniz bile evrilmekle mesgul olabilir 🙂

  8. Muazzez Aslantaş

    22 Nisan 2014 at 00:00

    İnsanımız şunu bir türlü anlamıyor, daha doğrusu kavrayamıyor; EVRİM = İNSAN MAYMUNDAN GELMİŞTİR demek değildir arkadaşlar, ve evrime geri kafalılık demekte sizin cehaletinizi gösterir 😉

  9. Tarık Eroğlu

    22 Nisan 2014 at 00:21

    doğal seleksiyon veya izolasyon gibi bilimsel süreçlerle evrimi ispatlamaya çalışmanız daha komik olmasın. türden başka türe geçiş olmaz olamaz. eğer varsa gösterin örneklerini, fosillerini, ara formlarını anlayalım.

  10. Davut Koçyiğit

    22 Nisan 2014 at 00:23

    Bana göre evrimin yanlış olduğu konular çoktur. Yani evrim böyle söylüyor diye herşeye inanmak bana göre dogmacılığın başka türlüsüdür. Haklı olduğu konular vardır, suistimal ettiği konular vardır. Ben KISMEN inanıyorum.

  11. Tarık Eroğlu

    22 Nisan 2014 at 00:25

    ….ani hayatta kalma icgudusuyle ortama adapte olmasi ki bi kisa bir zaman icerisinde olmaz cok uzun yillar alir, onu hayatta tutar ve eski bireylerinden farkli bir gen dizilimine sahip olmasini saglar. Ortama adapte olurken ayni zamanda evrilmistirde…… evrim dediğiniz olay buysa burada sıkıntı yok. bir canlı genlerinde sahip olduğu potansiyel ölçüsünde ortama dayanıklı varyosyonları çıkar. sonuçta yine aynı türdür. başka bir türe geçememiştir. olmayan gen, olmayan kromozom ona eklenmemiştir. işte bizim kabullenemediğimiz evrim burası.

  12. Hacer Işık Yıldırım

    22 Nisan 2014 at 00:26

    Gercekten bircok insanin evrim denilince direk maymun olayi aklına geliyor. Bence bunu zamanında bilerek yaydılar. Ne yazıkki biz müslümanlar bu ön yargılar ve ‘aman günaha gireriz’ korkusu ile hep bilimden uzak kalmışız. Halbuki Allahın ilk emri ‘OKU’. Ben evrime sadece maymun meselesi olarak bakmıyorum bir ve tesettürlü bir bayan olarak evrime inanıyorum. Yanliz her dediğine degil tabiki. Yeterki ilimle uğraşın sizde bircok seyi öğrenirsiniz.

    • Oğuzhan TC Yilmaz

      22 Nisan 2014 at 12:41

      Evrim bir inanç sistemi değildir,yani evrime ‘inanılmaz’.Evrim bir düşünce sistemidir,bir fikirdir yani katılır yada katılmazsınız,kabul eder yada reddedersiniz.Bulunduğunuz kesimde yaşayan biri olarak bu fikri destekliyor olmanız güzel.Ayrıca kısa bir özet geçeyim,bildiğimiz anlamda insan yani ‘Homo sapiens’ türü,şuan yaşayan insandır.Her canlının olduğu gibi sistematikte bir yeri vardır.Ve bizimde atalarımız var.’Maymun’ diye bildiğimiz primatlar,doğadaki anatomik ve morfolojik anlamda en yakın akrabalarımızdır.Mekanik zekaları bize en yakın olan memeli gurubudur.

    • Oğuzhan TC Yilmaz

      22 Nisan 2014 at 12:41

      Evrim bir inanç sistemi değildir,yani evrime ‘inanılmaz’.Evrim bir düşünce sistemidir,bir fikirdir yani katılır yada katılmazsınız,kabul eder yada reddedersiniz.Bulunduğunuz kesimde yaşayan biri olarak bu fikri destekliyor olmanız güzel.Ayrıca kısa bir özet geçeyim,bildiğimiz anlamda insan yani ‘Homo sapiens’ türü,şuan yaşayan insandır.Her canlının olduğu gibi sistematikte bir yeri vardır.Ve bizimde atalarımız var.’Maymun’ diye bildiğimiz primatlar,doğadaki anatomik ve morfolojik anlamda en yakın akrabalarımızdır.Mekanik zekaları bize en yakın olan memeli gurubudur.

    • Hacer Işık Yıldırım

      22 Nisan 2014 at 13:19

      Inanıyorum derken zaten bazi düşüncelerine katılıyorum demek istemiştim. Diger konuya gelince yorum yapmiyorum.

  13. Ahmet Emre Ceylan

    22 Nisan 2014 at 00:35

    Sayin Tarık Eroğlu bey, yukaridaki yorumumu dikkatle okuduysaniz eger, ben ne turden ture gecisten bahsettim ne fosil ne de ara formlardan. Ara formlar bugune kadar bulunamamistir, yoktur. Ayrica belirtmek isterimki evrim su gune kadar ispatlanmamistir ve teoriler uzerinden hareket edilmektedir, bu yuzden benim evrimi ispat ettigimi iddia etmeniz komikliktir diye dusunmekteyim. Beni yanlis anlamayin tartisma ortami yaratmiyorum sadece dusuncelerimi belirtiyorum. Bu nedenle bu konudaki dusuncelerinizi bu boyledir su soyledir seklinde degilde daha aciklayici bir sekilde yazarak sizlerden okumak isterim birbirimizi daha iyi anlayalim ve kaliteli bir tartisma ortami yaratalim. Dusuncelerinizi okumak ve bu konudaki bilgi birikiminizden yararlanmak icin yorumunuzu bekliyorum.

  14. Ayşe Güçlüsoy

    22 Nisan 2014 at 00:41

    Arkadaslar siz lutfen cok ileri kafali olun ve evrime inanin ha inanirken su ayrntyi kacrmayn darwin insan maymundan evrimlesti dememistr insan ve maymunlarin ayni ortak ataya sahip olduguna inanmistr mikroskop bile daha kesfedilmemisken ama su yuzyilda hala bunu savunanlara komigi de bilmeden savunanlari ayakta takdirlerimi sunuyorum bu ileri kafalilikla dinazor cagna ulasabilecekler:) sizi bilmem ama ben 46kromozomlu homasapiyens turunden geldim 🙂

  15. Ahmet Emre Ceylan

    22 Nisan 2014 at 00:56

    Lutfen laubali yorumlarinizi kendinize saklayiniz. Ayrica Homo sapiens yazarsak daha dogru olacagi kanaatindeyim. Buna istinaden eklemek isterim ki Homo sapiens’ in siniflandirma basamaklarini bir incelemenizi oneririm. Madem Homo sapiens’den geldiyseniz ve nominalistik tur kavramina inanmiyorsaniz ust basamaklarida kabul etmis oluyorsunuz demektir. Tur tek basina havadan gelen bisey degil nede olsa degil mi? Ayşe Güçlüsoy

  16. Ahmet Emre Ceylan

    22 Nisan 2014 at 01:17

    Tarik bey olmayan gen eklenmemistir dediginize katilabilirim, dna dizisinde suskun gen bolgeleri mevcut, bunun yaninda tekrar edilen bolgeler dna dizisinin buyuk bir kismini kaplamakta ve bu bolgelerin hala ne islevde oldugu anlasilabilmis degil, bir goruse gore dna’da tekrar edilen bolgeler bir basitlik gostergesi ve atalardan kalan bir ozellik. Bu dna bolgeleri hic bir anlamli kodon icermedigi soylenmekte. Kim bilir belki bu dna bolgeleri evrimsel surec icerisinde ihtiyac duyulmayip aktiflesmeden bugune kadar atalardan gelmis bile olabilir. Eger ortak bir noktaya varmak gerekirse bu dna bolgelerini su an anlamlandirmiyor olsak bile evrilme esnasinda binyillar sonra aktiflesecek bolgelere sahip olabilecegini dusunebiliriz. Dedigimiz gibi olmayan gen gelip dna’ya yerlesmediyse bu bolgelerde bulunmasi olasi olabilir. Bunlar dusunce tabiki ama ben evrimi bilmiyorum bunu soyleyebilirim, sadece ogrenebildigim arastirip kendim yogurabildigim kisimlari sizlere aktarabiliyorum, yani evrim hakkinda ogrenecek daha cok seyim oldugunuda soylemek isterim.

  17. Ayşe Güçlüsoy

    22 Nisan 2014 at 02:00

    Gerekli yazim duzeltmelerinizi yaptiginiz icin cok tesekkur ederim aslinda bence yanlis bolum okumussunuz turk dil kurumunda olmalydnz:) siz yaznn nokta virguluyle ugrasirken anlayan anladi ne demek istedigimi ama bence de siz sadece yazim hatalariyla ugrasin daha saglikli olur ahmet emre ceylan

  18. Ahmet Emre Ceylan

    22 Nisan 2014 at 02:13

    Homo sapiens’ in siniflandirma basamaklarini arastirmanizda israrciyim Ayşe Güçlüsoy iyi geceler dilerim 🙂

  19. Gizem Karslı

    22 Nisan 2014 at 09:18

    Evrimi tamamen morfolojik olarka dusunup yorum yapanlarida hic anlamiyorum. Genetigin g sini bilmeyen adam cikipta ” abi ya dusunsene maymun ya maymun. Nasil olabilir. Yoh oyle bir sey ” demesi bana komik geliyor

  20. Zeynep Dursun

    22 Nisan 2014 at 12:42

    Ben evrim dersinden AA ile geçtim ve kopyayla değil hakkımla ama evrime inanmıyorum nasıl böyle bir genelleme yapabiliyorsunuz

  21. Oğuzhan TC Yilmaz

    22 Nisan 2014 at 12:55

    Genetik mustasyon ve türlerin kendi içinde coğrafi izolasyonu,evrimi en önemli iki sebebi diyebiliriz.’Homo’ genusu altında yaşamış türleri bir araştırıp,öyle yorumlarınızı yazın buraya.Homo erectus,Homo neandarteller vs bu türleri ve aradaki atalarımızın anatomilerini iyi gözlemleyin.Coğrafi izolasyon ve genetik mutasyonla tür oluşumunu sakın saçma görüyorum gibi safsataları kullanmayın.Çünk bunların artık kanıtlara ihtiyacı kalmayacak kadar çok kanıtları var.’Aratür,geçiş formu’ arayışlarınızı sürdürürken birde aynaya bakın,çünkü bizlerde evrimin bir sonraki basamağı için geçiş formlarıyız.Ama en basitinden,şu omurgalı sınıflarının genel özelliklerine bir bakın,
    Classis 1:Yuvarlak ağızlı balıklar-bunlarda akciğerlerin sindirim sistemiden nasıl gelişmeye başladığını görün.
    Classis 2:Kıkırdaklı balıklar.
    Classis 3:Kemikli balıklar.
    Classis 4:Amfibiler.
    Classis 5:Sürüngenler.
    Classis 6:Kuşlar-kuşların dinazorlardan nasıl evrimleştiğine bakın.
    Classis 7:Memeliler-memelilerin kendi içlerinde nasıl yakın akrabalar olduklarını iyi inceleyin.
    -Ayrıca omurgalıların,Derisidikenliler’den nasıl kökenlendiğine bakın.

  22. Oğuzhan TC Yilmaz

    22 Nisan 2014 at 12:56

    Genetik mustasyon ve türlerin kendi içinde coğrafi izolasyonu,evrimi en önemli iki sebebi diyebiliriz.’Homo’ genusu altında yaşamış türleri bir araştırıp,öyle yorumlarınızı yazın buraya.Homo erectus,Homo neandarteller vs bu türleri ve aradaki atalarımızın anatomilerini iyi gözlemleyin.Coğrafi izolasyon ve genetik mutasyonla tür oluşumunu sakın saçma görüyorum gibi safsataları kullanmayın.Çünk bunların artık kanıtlara ihtiyacı kalmayacak kadar çok kanıtları var.’Aratür,geçiş formu’ arayışlarınızı sürdürürken birde aynaya bakın,çünkü bizlerde evrimin bir sonraki basamağı için geçiş formlarıyız.Ama en basitinden,şu omurgalı sınıflarının genel özelliklerine bir bakın,
    Classis 1:Yuvarlak ağızlı balıklar-bunlarda akciğerlerin sindirim sistemiden nasıl gelişmeye başladığını görün.
    Classis 2:Kıkırdaklı balıklar.
    Classis 3:Kemikli balıklar.
    Classis 4:Amfibiler.
    Classis 5:Sürüngenler.
    Classis 6:Kuşlar-kuşların dinazorlardan nasıl evrimleştiğine bakın.
    Classis 7:Memeliler-memelilerin kendi içlerinde nasıl yakın akrabalar olduklarını iyi inceleyin.
    -Ayrıca omurgalıların,Derisidikenliler’den nasıl kökenlendiğine bakın.

  23. Pınar Aydın

    21 Mayıs 2014 at 16:44

    ”Böbreğinin yerini bilmeyene evrimi anlatmak”…

  24. TC Çağatay Berkcan Çakıcı

    21 Mayıs 2014 at 17:32

    Ben koskoca profların inanmadığını görünce dedimki türkiyeden bir bok olmaz. 😀

  25. sevgigunduz

    21 Mayıs 2014 at 18:57

    Evrim teorisi günümüzde artık hiçbir bilimsel geçerliliği olmayan bir inanıştan ibarettir.Teorinin ortaya atıldığı yıllar ile günümüz bilimsel verilerini karşılaştırdığımızda bu gerçeği rahatlıkla anlayabiliriz. Hücrenin içi su dolu bir balon olarak algılandığı, moleküler biyoloji ve kalıtım hakkında hiçbir şeyin bilinmediği bir dönemden bahsediyoruz. teorinin birçok çıkmaz noktası var ama en önemli sorun şimdiye kadar birbirlerinden evrimleştiği iddia edilen canlılar arasında olması gereken ara geçiş formlarının yokluğu. Evrimcilerin ara geçiş formu olarak iddia edilen bir çok canlının aldatmaca olduğu anlaşıldı. Örneğin: Fosil kayıtlarına göre 410 milyon yıl öncesine dayanan Coelacanth, evrimciler tarafından, balıklar ile amfibiyenler arasında yer alan çok güçlü bir ara form delili sayılıyordu. 70 milyon yıl önce fosil kayıtlarından gizemli bir şekilde silinmiş ve o dönemde soyunun tükendiğine inanılmıştı. Fakat durum farklıydı. İlki 1938 yılında Güney Afrika’da, ikincisi 1952 yılında Madagaskar’ı n Kuzeybatısındaki Comores adalarında ve diğeri ise 1998 yılında Endonezya Sulawesi’de olmak üzere Coelacanth, 200’den fazla kere günümüz okyanuslarında yakalandı. Ayrıca evrimciler bu canlıyı hep sığ sularda yaşayan ve sudan çıkmaya hazırlanan bir sürüngen adayı olarak tanıtmışlardı. Oysa Coelacanth’ın gerçekte okyanusun en derin sularında yaşayan ve 180 m derinliğin üzerine hemen hiç çıkmayan bir dip balığı olduğu anlaşıldı. Evrimci paleontolog Mark Czarnecki bu konuda su yorumu yapıyor: “Teoriyi (evrimi) ispatlamanın önündeki büyük bir engel, her zaman için fosil kayıtları olmuştur. Bu kayıtlar hiçbir zaman için Darwin’in varsaydığı ara formların izlerini ortaya koymamıştır. Türler aniden oluşurlar ve yine aniden yok olurlar. Ve bu beklenmedik durum, türlerin yaratıldığını savunan argümana destek sağlamıştır.” Eğer fosiller buluyorsak ve eğer Darwin’in teorisi doğruysa, o halde kayaların belirli bir grup yaratığın, daha kompleks bir başka grup yaratığa doğru küçük kademelerle evrimleştiğini gösteren kalıntılar ortaya çıkarması gerekir. Darwin’in “sayısız ara form olmalı, ama bunları neden yeryüzünün sayısız katmanında bulamıyoruz” derken yakınmış olduğu gibi. Burda anlattığım sadece bir örnek daha çok sayıda örneği burda delilleriyle anlatabilirim.Ama her ne kadar yeni fosil kazısı yapılırsa yapılsın, bulunan türlerin neredeyse hepsinin, istisnasız, bugün yaşamakta olan hayvanlara çok benzediği ortaya çıkmıştır. 450 milyon fosil evrimi değil, bir anda var oluşu yaratılışı ispatlamaktadır. 3,8 milyar yıl önce prekambriyen dönemde yaşayan cyonobakteriler fotosentez yapıyor.Biyolojinin en karmaşık tepkimelerinden biri olan bu mekanizma günümüzde artık kuantum mekanizmasıyla açıklanıyor. Kanada ve Avusturalyalı fizikçiler tarafından yapılan son çalışmalarda ise, canlının fotosentez sırasında kuantum mekaniğinden yararlandığını buldular. Bizim yeni keşfettiğimiz bu bilimsel veriler bu canlılar tarfından milyarlarca yıldır kullanılıyor. DNA ve protein sentezi evrimciler için daha büyük bir çıkmazdır.tek bir protein dahi tesadüfen oluşamaz. Proteinleri enzimler oluşturur.Ancak enzimlerin kendileri de proteindir. Yani bir proteinin oluşması için proteinlerin önceden var olması gereklidir.Tek bir proteinin oluşması için 60 farklı enzimin aynı anda var olması gerekir.Bu enzimleri de DNA üretir. Ancak DNA’nın kopyalanması için de protein gereklidir.Yani proteinin oluşması için DNA’nın zaten var olması gerekir.Canlılığın oluşması için DNA ve proteinlerin aynı anda, bir arada bulunmaları şarttır.BİRİ DİĞERİNDEN ÖNCE OLUŞAMAZ. Protein oluşumu için hücrenin tüm organelleriyle tam olarak var olması gerekir.Proteinler ancak hücre içindeki belirli ısı ve ph derecesinde sentezlenebilirler. Yani hücreyi oluşturan proteinlerin oluşması için hücrenin tüm özellikleriyle zaten var olması gerekir. Ayrıca yukarıdaki yorumlardan birinde DNA nın gereksiz tekrarlı dizilerden oluştuğu bunlarında atalarımızdan bizlere aktarılan ve artık işe yaramayan genler olduğu iddiası vardı. Bu çöp DNA senaryosu uzun yıllar bize biyolji derslerinde anlatıldı. Ama ENCODE projesi bize DNA da bulunan ve uzun yıllar çöp olarak adlandırılan bu kısımların diğer genleri düzenleyen regülatör genler olduğunu gösterdi. DNA mızda bulunan yaklaşık 4,5 milyar gen anahtarı diğer genlerin açılıp kapanmasını kontrol ettiği bulundu. Sevgili biyologlar ve bu siteye yorum yapan değerli yorumcular bilim evrimin tarih olduğunu canlıların içinde bulundukları koşullara en iyi şekilde uyum sağlayacak donanımla yaratıldığını gösteriyor.

  26. Ömer Çiftci

    23 Mayıs 2014 at 15:39

    evrim adı üzerinde bir teori. hiçbir kanıt yok evrim adına. ben var ya da yok demiyorum ama sen o kadar biyoloji dersini gör: sonra da evrimin bir teori olduğunu bilme. çok zekisin

  27. Gökhan Güler

    01 Haziran 2014 at 20:12

    bu durumda olan 2 arkadaşı ikna etmeyi başardım…hamdolsun

  28. Muhammed Fatih Karakaya

    04 Haziran 2014 at 00:16

    Sensin maymun! 😀

  29. Özlem Karadaşlı

    04 Haziran 2014 at 15:33

    evrimin başı yanlış ortası doğru sonundada sapityor tabi herseyi maymuna mal etmemek lazım 🙂

  30. Kemal Mete Arat

    24 Kasım 2015 at 11:19

    Kaç kere olduğunu hatırlamıyorum bile.

  31. Gözde Taç Akpınar

    24 Kasım 2015 at 11:21

    Dialog aynen şöyle:
    -sen biyologsun söyle bakalım evrime inanıyor musun?
    – tabiki inanıyorum.
    – ne yani maymundan mı geldik
    – evrim demek maymundan gelmek demek değildir, diyorum
    5 dakika sessizlik ??

  32. Özlem Ebinç

    24 Kasım 2015 at 13:00

    inanmak da ne bir kere tabir yanlış bilime inanilmaz bilim bilinir

  33. Ali Can Avci

    09 Aralık 2015 at 14:23

    Mucize diye bir şey varsa o da biyolojiden master yapmış birinin evrime inanmasıdır .

  34. Yasin Çelik

    09 Aralık 2015 at 14:41

    yani cansız atom parcalarının bir araya gelip canlı bir mekenizma oluşması cok saçma

  35. Cotigo Nasa

    09 Aralık 2015 at 14:42

    Coook cok

  36. Yasin Çelik

    09 Aralık 2015 at 14:47

    ben evrime inan kişilere şunu sormak istiyorum mesela bir bittki neden kendi ihriyacı olandan fazlasını üretiyor evrimcilere göre her canlı kendi cıkarını gözetler dimi mesela ortama ayak uydurmak için çeşitli adapptasyonlar gerçekleriş şimdi bu bitki salakmı kendisine yeten besinden fazlasını üretip kendini ot yiyen hayvanlara yem yapıyor neden kendini yem yapmak için çalışsın kendi ihityacı olanı üretsin kullansın dimi

  37. Yasin Çelik

    09 Aralık 2015 at 14:50

    birde evirmcilere sormak istediğim başka bir soruda tamam evrimin var olduğunu kabul edelim siz ne diyorsunuz canlılar gelişir değişir yani insanlaar maymundna geldi diyorsunuz tamm kabul edelim ama bu maymunların hepsi nasıl oluyorda bir anda aynı şekilde aynı fiziki olarak gelişir mesela bir maymun tüürün bacakları gine maymun olarak kalsın üst tarafı insan gibi olabilrdi veya tam terside olabilrdi nedne tüm hepsi aynı şekilde dönüşmüş

    • Oğuzhan Yilmaz

      09 Aralık 2015 at 16:22

      Maymunlardan gelmedik.Onlarla ortak bir atamız var.Belli mutasyonlar ve izolasyon sonucu yeni türler oluşuyor. Ayrıca bir canlının vücudunun üstü değişirken altı değişmez. Okuduğun bölüm nedir ?

    • Yasin Çelik

      09 Aralık 2015 at 16:22

      ben onu okumadım kendim soru olarka cıkardım

    • Yasin Çelik

      09 Aralık 2015 at 16:23

      mutasyonların nedne hepsi aynı anda gerçekleşmiş o ksımı ben anlamıyorum bunlar yavaş yavaş gerçekleşen birşeyler dimi şimdi birsini ayağı olarken diyerinide kuyruğu cıkabilir ama kuyruklu bir insan nedne yok

    • Yasin Çelik

      09 Aralık 2015 at 16:24

      neden insan türünü hepsi aynı şekilde mutasyona uğraşmış mesela amerikadakiler farklı mutasyona nedne uğramamışlar şundna 300 yıl önceye kadar daha kıtanınbile olduğun bilmiyorduk

    • Yasin Çelik

      09 Aralık 2015 at 16:25

      mustanssyon rastgele olan birşey ama rastlantıya bakki türm insan ırkında aynı şekilde olmuş zencisindede beyazındada kızılderilsindede mantık sorumu anlamışsınızdır umarım

    • Kemal Gunduz

      09 Aralık 2015 at 16:57

      Yasin Çelik 5 milyon yıllık bir süreç birden insan olmuş diyen yok 5 milyona kadar bir saymayı dene ömründen kaç yıl geçecek .Evrim canlıların milyonlarca yıl içinde yaşadığı fiziki ,zihinsel degisimlerdir

    • Kemal Gunduz

      09 Aralık 2015 at 16:59

      İnsan turu nasıl aynı mutasyona uğruyor ki ? Çinli ile afrikalı , baltık ülkelerde yaşayanlar sıcak iklimde yaşayanlar aynı mı? Arada zeka olsun fiziki olsun hiç mi fark yok ?

    • Yasin Çelik

      09 Aralık 2015 at 17:00

      çevre koşulları fark doğurur bu mutasyon değil adaptasyondur

    • Yasin Çelik

      09 Aralık 2015 at 17:01

      nasıl sıcak iklim de yaşayan böcekler ile soğuk iklimde yaşan böceklerin boyutları farklıysa insan içide geçerli bu

    • Yasin Çelik

      09 Aralık 2015 at 17:01

      ona bakılırsa yük taşıyan hammalarında boyu kısalıyor budamı evrim sayılıyor veyabasketbol oynayan kişler uzun boylu oluyor

    • Yasin Çelik

      09 Aralık 2015 at 17:03

      çevre koşullarına göre vucutkendini dengelemesi evrim değildir 5 milyno dıldır devam eden bu evirim süreci şuan birkanıt gösterin bana mesela bir hayvan gösterin şuan ver yeni organı oluşuro olsun madem zamanla oluyor bunlar şuan dünya üzerindeki bir hayvanın bir birkinin yeni bir organı oluşması lazım değilmi

    • Yasin Çelik

      09 Aralık 2015 at 17:07

      benim anlıyamadığım diyer bir olayda yaşamın şuan sadece dünyada olmaası sizin görüşünze göre evin var tamm neden ozaman marsa jipiterde yaşam yok şimdi dersiniz orada su yok aslında siz kendi kendini orada su yok yaşam yok diyerek yalanlıyorsunuz cünkü bir yaşam formu için illah su olmasına gerek yok madem evrim var öyle bir canlı olurki ne suya ihtiyac duyar yaşamk için nede besine susuz yaşam formları oluşması lazım bu 5 milyon yıl bir tek dünyadamı geciyor daha komplex yaşam formlarıda oluşması lazım bence

  38. Yasin Çelik

    09 Aralık 2015 at 14:54

    yani bir dna kaç tane küçük parcacıktna meydana geliyor sonuçta bu parcacıklar atomdan oluşur bu aklı olamayan cansız atomlar nasıl oluyorda öyle bir araya gelip dna oluştuyor birde kaç tane atom yani bir kalemin ucunda katrilyonlarca atom olduğu düşünülürse sizin yaratıcı yok dediğiniz şey sadece gülünç bir olay maymunlar bile gülez

  39. Dilek Mahmutoğlu

    09 Aralık 2015 at 16:12

    Biyoloji okudum ve evrim.in doğru şekilde anlaşılması gerektiğini düşünüyorum. Ve evrimin de kastettiğiniz şey olmadığını biliyorum. Şanslıyım ki böyle bir profesörden de ders aldım.

  40. Ali Can Avci

    09 Aralık 2015 at 16:22

    İyi o zaman bilimde fikir yoktur kesin sonuç vardır .

  41. Ali Can Avci

    09 Aralık 2015 at 16:23

    Gıda okudum. Enzimler falan,öyle bi zenginlik ve uyumdan evrim çıkmaz

  42. Ali Can Avci

    09 Aralık 2015 at 16:28

    DNA dediğin şeyin mutasyonu ‘ kanser’ dır. Denature olmasından bahsetmiyorum ,genetik farklılaşmadan bahsediyorum. Ve sonunda organizma cöküyor. Bu uyum,denge tesadüf kaldırmaz

  43. İhsan Saykan

    27 Aralık 2015 at 00:14

    Evrime inanıp da müslüman olmanzdan şüphe duyuyorum . einstein de dünyaya oranla zekiydi ama müslüman değildi. Bircok filozof da oyle . ama peygamber efendimiz beyniniz %20sini kullanrken siz gelmiş burada hala evrimi tartışıyorsunuz

    • Oğuzhan Yilmaz

      27 Aralık 2015 at 00:17

      1-Evrim bir fikirdir,inanılmaz.
      2-Bunun haricinde ne halt anlatmaya çalıştığını anlamadık.

    • İhsan Saykan

      27 Aralık 2015 at 00:18

      Amacnz evrimin olup olmadığını çözmeye çalışmaksa evet bu süper . bütün dünyaya evrimin olmadığını duyurmus olacaksnz

    • Hakan Akbulak

      27 Aralık 2015 at 01:12

      İhsan kardeşim bi elini yüzünü yıka da gel. Belki açılırsın.

  44. Hakan Ali Karaer

    10 Ocak 2016 at 22:57

    İnsanların evrime inanmaması oldukça doğal. Çünkü oldukça zayıf temelleri var.

    • Ramazan Çelik

      10 Ocak 2016 at 23:35

      Kur’an-ı Hakim varsa temel ihtiyaç duyulmaz goçumm… Yaz bi kenara

    • Hakan Ali Karaer

      10 Ocak 2016 at 23:38

      Kur’an ‘da evrim yoktur yazıyor mu? Yazıyorsa alıntılar mısınız?

  45. Ayşegül Kaymak

    10 Ocak 2016 at 23:02

    Neden bu sacmasapan paylasimi tekrar tekrar paylasiyorsunuz ki

  46. Abdülkadir Yıldız

    10 Ocak 2016 at 23:11

    Evrim karşıtı olmak size göre cehaletin bir göstergesi midir ? Tam tersine evrime inanmak cehaletin ta kendisidir…

    • Abdülkadir Yıldız

      10 Ocak 2016 at 23:38

      54 milyon yıllık fosiller bulunuyor madem evrim var hani nerede degişim ?

    • Ali Ustaibrahimoğlu

      11 Ocak 2016 at 00:03

      fosildeki resimlerdeki canlıların renkli resimlerdeki canlıların atası olduğunu düşünüyorsan bu evrimi destekler çünkü fosille, renkli resimler arasında bariz farklar var.Mesela bi maymun fosiliyle bi insan resmini karşılaştırsan en az bu resimlerdeki benzerlik kadar benzerlik görürsün.

  47. Ramazan Çelik

    10 Ocak 2016 at 23:30

    Ne yani ? Admin.
    Evrim karşıtlığını bırak,evrimi tartışmak dahi büyük cehalet ve küfürdür…
    Kur’an da topraktan yaratıldığımız yazılı,nokta. Anladın mı ?

  48. Oğuzhan Yilmaz

    11 Ocak 2016 at 00:31

    Kim ne yazmış diye girdim ama,kime laf anlatacaksın ki?

  49. Yavuz Mahir Küçükaltun

    13 Mart 2016 at 22:15

    Evrimi sadece maymundan gelmek olarak algılamakta saçmalık bence

  50. Ateist Günlük

    13 Mart 2016 at 23:55

    ahh anlatsam roman olur 🙁

  51. Esmet Mukhtarzadeh

    21 Mart 2016 at 13:11

    her 10 insandan 9u boyle tepki veriyo)

Yorum bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Biyoloji okumadan, görmeden, yaşamadan öğrenilecek bir bilim dalı değildir.

Cenk Önsoy

Bilgilerin yanlış anlaşılmasından ve buna bağlı olarak doğabilecek mağduriyetten sitemiz yasal sorumluluk altında değildir.

Sağlık, eğitim, finans, gıda vb. sorunlarınız için öncelikle bir uzmana ve profesyonele danışınız.

Bu sitede verilen bilgilerin kullanılmasının sorumluluğu tümüyle kullanıcıya aittir. Kaynaklar ve atıflar da gerektiğinde belirtilmiştir.

Biyolojigunlugu.com sayfalarında yer alan her türlü bilgi, görsel ve doküman sadece bilgilendirmek amacıyla verilmiştir.

en çok paylaşılanlar

...

Copyright © 2010 | Biyoloji Günlüğü

Yukarı