keyif

Aziz Sancar evrim konusundaki yorumlarına açıklık getirdi.

Aziz Sancar evrim konusundaki yorumlarına açıklık getirdi.
Aziz Sancar evrim konusundaki yorumlarına açıklık getirdi.

Cumhuriyet Yazarı Orhan Bursalı, Nobel ödüllü bilim insanı Prof. Dr. Aziz Sancar’a Evrim konusundaki görüşünü sordu.

Türkiye’de Evrimin eğitim müfredatından çıkarılması sonrası, Nobel ödüllü bilim insanı Aziz Sancar, “Türkiye’de Evrimi ne zaman öğretelim kavgası beni çok kızdırdı. Türkiye’nin çok sorunu var. Bir krizden öbürüne geçiyoruz. Ben Allah’a inanıyorum, Evrim olmuş olmamış fark etmez, inanan inanır inanmayan inanmaz” demişti.

Cumhuriyet’ten Orhan Bursalı, Sancar’a ‘Evrim’ yanıtını ve konu hakkındaki görüşünü sordu.

Bursalı’nın yazısına göre Sancar’ın yanıtları şöyle:

“Bir gencimiz bilim ve inanç konusunda soru sordu. Ona şu yanıtı verdim: ‘Ben Müslümanım ve Allah’a inanıyorum. Evrime inanmak gibi bir şey yoktur, Evrim bir gerçektir ve inanç meselesi değildir.”

“Suni kavgalar çıkarıp ülkemizi krizlere sürüklüyoruz… Bence bu suni kavga başka şeylerde olduğu gibi maalesef Amerika’dan ithaldir. Dünyanın en albenili ‘yaratılış müzesi’ benim eyaletimin batısındaki Tennessee’dedir ve Türkiye’deki birçok ‘creationist’ buradaki yobazlardan ithal malı fikirlerle maalesef ülkemizi fuzuli işlerle mesgul ediyor”.

“En eski evrimciler İslamın Altın Çağı denen dönemde şimdiki Irak’taki Müslüman bilim adamlarıydı; bunu evrim fikrinin tarihçesi üzerine bir kitapta okudum.”

“Amerikalıların dediği gibi ‘you can’t cover the sun with mud’ (Güneşi balçıkla sıvayamazsın). Evrim vardır ve kim ne derse desin bu gerçek ortadadır.”

‘Bilerek yanlış yansıtıldı’

Aziz Hoca, Azerbaycan’daki konuşmasının Türkiye’ye bilerek yanlış yansıtıldığını düşünüyor. Medyaya hiç de çıkmak istemediğini biliyorum. Kendisine gelen görüşme, söyleşi vb. taleplerine yok diyor. Çünkü bu anlamsız tartışmaların içine çekilmek istemediğini belirtiyor. Şu sözleri ne kadar doğru: Bu gibi abes işlerle uğraşsaydım sigaranın DNA’da kanserojen tahribatının haritasını,“Piri Reis Haritası”nı yapabilir miydim..”

Orhan Bursalı, kaynak



18 Yorum

18 Yorum

  1. Yasmin Yasamin

    29 Haziran 2017 at 11:26

    Aziz Sancar evrim konusundaki yorumlarına açıklık getirdi.Evrim vardır ve kim ne derse desin bu gerçek ortadadır.”
    Cumhuriyet Yazarı Orhan Bursalı, Nobel ödüllü bilim insanı Prof. Dr. Aziz Sancar’a Evrim konusundaki görüşünü sordu.

    Türkiye’de Evrimin eğitim müfredatından çıkarılması sonrası, Nobel ödüllü bilim insanı Aziz Sancar, “Türkiye’de Evrimi ne zaman öğretelim kavgası beni çok kızdırdı. Türkiye’nin çok sorunu var. Bir krizden öbürüne geçiyoruz. Ben Allah’a inanıyorum, Evrim olmuş olmamış fark etmez, inanan inanır inanmayan inanmaz” demişti.

    Cumhuriyet’ten Orhan Bursalı, Sancar’a ‘Evrim’ yanıtını ve konu hakkındaki görüşünü sordu.

    Bursalı’nın yazısına göre Sancar’ın yanıtları şöyle:

    “Bir gencimiz bilim ve inanç konusunda soru sordu. Ona şu yanıtı verdim: ‘Ben Müslümanım ve Allah’a inanıyorum. Evrime inanmak gibi bir şey yoktur, Evrim bir gerçektir ve inanç meselesi değildir.”

    “Suni kavgalar çıkarıp ülkemizi krizlere sürüklüyoruz… Bence bu suni kavga başka şeylerde olduğu gibi maalesef Amerika’dan ithaldir. Dünyanın en albenili ‘yaratılış müzesi’ benim eyaletimin batısındaki Tennessee’dedir ve Türkiye’deki birçok ‘creationist’ buradaki yobazlardan ithal malı fikirlerle maalesef ülkemizi fuzuli işlerle mesgul ediyor”.

    “En eski evrimciler İslamın Altın Çağı denen dönemde şimdiki Irak’taki Müslüman bilim adamlarıydı; bunu evrim fikrinin tarihçesi üzerine bir kitapta okudum.”

    “Amerikalıların dediği gibi ‘you can’t cover the sun with mud’ (Güneşi balçıkla sıvayamazsın). Evrim vardır ve kim ne derse desin bu gerçek ortadadır.”

    ‘Bilerek yanlış yansıtıldı’
    Aziz Hoca, Azerbaycan’daki konuşmasının Türkiye’ye bilerek yanlış yansıtıldığını düşünüyor. Medyaya hiç de çıkmak istemediğini biliyorum. Kendisine gelen görüşme, söyleşi vb. taleplerine yok diyor. Çünkü bu anlamsız tartışmaların içine çekilmek istemediğini belirtiyor. Şu sözleri ne kadar doğru: Bu gibi abes işlerle uğraşsaydım sigaranın DNA’da kanserojen tahribatının haritasını,“Piri Reis Haritası”nı yapabilir miydim..”

    Orhan Bursal

  2. Sinan Sarıboğa

    29 Haziran 2017 at 12:01

    İlk ağızdan yok yani.

    Aziz sancarın evrim’e inanıp inanmaması birşeyi değiştirmez. Sonuçta ideolojik birşey.

    Ateizme temel teşkil eden bu saçma sapan ideolojiyle çok vakit kaybetmeden çalışıp üretmek lazım tabi

    • Volkan Özcan

      29 Haziran 2017 at 12:31

      Evrim ideolojik birsey mi? 🙂

    • Sinan Sarıboğa

      29 Haziran 2017 at 12:58

      Kesinlikle ideolojik birşey 😊

    • Ümit Babacan

      29 Haziran 2017 at 13:16

      Sinan bey öncelikle eminim ki çalıştığınız iş alanında uzman olduğunuzu varsayarak, toplumda evrim konusu ile alakalı kendi çalışma alanı profesörlerden tutun kahvehane işleten herkesin bir fikri var. Olmalı da. Ancak burada ki ince nokta evrimle ilgili olarak kişinin ne kadar kaynak okuyup * ( bilimsel makaleler , yapılan moleküler testler vs) kendisini doldurabildiği kadardır. Yani evrimin var olması yada olmaması sizin hayatınızda herhangi bir şeyi değiştirmez , değiştirmemelide. Evrimi anlamak sadece 2 kitap okumayla kalmamalı. Çevre ile alakalı olan herşey evrimle ilgilidir. Kısacası siz evrimi ister ideolojik görün isterseniz hiç bu terimi lugatınızda bulundurmayın size kalmış. Plüton gezegen olsa ne olur olmasa ne olur? Güneş gezegen mi yoksa yıldız mı? Bu tür soruların cevabını bilseniz de bilemeseniz de bence işi bu konu ile alakalı bilimsel temellere dayalı çalışmalar yapan kişilerin düşüncelerine daha fazla saygı gösterilmesinden yanayım.

    • Sinan Sarıboğa

      29 Haziran 2017 at 13:35

      Ümit Babacan söylediklerinize bir itirazım yok. Doğru söylediniz.

      Ben her zaman bilime ve bilim insanına saygı duydum. Lakin bana göre bilim bir veri bir gözlem ise evrim sadece onun bir yorumu olarak kalabilir. Bu yüzden ideolojik olduğunu düşünüyorum. Olmadığını düşünenle bir problemim yok.

    • Ümit Babacan

      29 Haziran 2017 at 13:48

      Evrim takdir edersiniz ki insanların oluşturduğu bir terimdir ancak bu gezegende bizden önce de bizden sonra da bu ” değişim” her zaman var oldu ve var olmaya devam edecektir. Doğa hiçbir zaman sabit değildir. Bizlerin yine terim olarak kullandığı ” zaman ” kelimesi doğa için sadece bir köprüdür. Bu arada köprüde kalmayı başaranlar yaşar bu başarma işleminin geneli evrim olarak nitelendirilir efendim.

    • Sinan Sarıboğa

      29 Haziran 2017 at 13:51

      Ümit Babacan Evrim’i değişim manasında kullanana birşey demem. herşey değişiyor. Lakin evrim’i tesadüfen kazalarla bir yaratıcı ve idare eden olmasına gerek olmadan kainatın oluşumu ve değişimi manasında kullanılıyorsa ona katılmıyor karşısında duruyorum hepsi bu

    • Ümit Babacan

      29 Haziran 2017 at 14:21

      Peki Sinan bey düşüncenize saygı duyuyorum.

    • Selcuk Bayru

      29 Haziran 2017 at 15:10

      Bu umitle sinani koy tvye saatlerce dinle lan abiler ne guzel saygi cercevrsinde konusuyosunuz helal valla bu arada ikinizde birbiriniz icin soylediklerinde haklisiniz .

  3. Vedat Akbulak

    29 Haziran 2017 at 13:59

    Batuhan Yalçın konuşmuştuk bak yine tvler işlerine yarar kısmını yayınlamışlar

    • Batuhan Yalçın

      29 Haziran 2017 at 14:05

      hala tüm bilgi birikimini tv lere borçlu olan bir yüzde 50 var gayet normal abi. bu ülkede bu satıyor 😀

    • Murat Yıldız

      29 Haziran 2017 at 21:21

      “Aziz Sancar, hem Allah’a hem de evrime inanılabileceğini, kendisinin de Allah’a inanan bir kişi olduğunu ifade ediyor. Ama haberin sunuluşu çok hatalı. Sancar’ın ifadeleri sanki Sancar, Allah inancıyla evrim teorisinden birini seçmek zorunlu demiş gibi sunulmuş. Ki bu, Sancar’ın pozisyonunun tam tersi. Zihinler ikisi arasında çatışma olduğuna inanınca kim ne derse desin önemi kalmıyor maalesef.” demişti Alper Bilgili daha bu güncel haber bukadar duyulmadan önce. Acaba bunu mu kasdediyorsunuz? Görülen haala konunun içeriğine hakimiyet yok, doğal olarak çarpıtılıyor.

  4. Gulnur Gunay

    29 Haziran 2017 at 14:47

    Sinan Sarıboğa evrim teorisi yaşamın nasıl ortaya çıktığı ile değil nasıl cesıtlendıgı ile ilgili açıklama getiren bir teorıdır.Teorı diyoruz yani hipotez demıyoruz.Herhangi bir dini sarsması ya da ateizm temel teşkil etmesi bireyin kendi sorunudur,bılımı baglamaz.saçmasapan demek biraz kibir olmuyor mu sizce de?

  5. Musab Işık

    30 Haziran 2017 at 00:26

    Evrim aldatmacasina inanan var mı hala 21. Yy da? Evrimi kanıtlayan tek bir kanıt bile yok, sınırlı farklılaşma var ve bizim ülkedeki ileri zekalı bilim insanları buna evrim diyor… Örneğin eskimo insanları ile bizlerin yağ metabolizmamiz farklı, yani onlar yağ yerse hayatta kalırlar çünkü yaşadıkları çevre bunu gerektirir, biz ise yüksek oranda yağ tükettiğimizde birçok hastalığa davetiye çıkarmış oluruz. Yani çevreye adaptasyondur bu, sınırlı bir şekilde yağ metabolizmamiz farklilasmistir, sonuç olarak onlar da biz de insanız, yaşadığımız çağda evrimin varlığını ispatlamaya çalışmak utanç verici, olmayan birşey için çaba sarf etmek???

    • Gulnur Gunay

      30 Haziran 2017 at 01:07

      Musab,Aziz Sancar’dan çok mu fazlasini biliyorsun sahiden.anlatsana biraz

    • Merve Şekerci

      30 Haziran 2017 at 02:35

      Peki apandist, 20lik yas disleri? Evrile evrile artik onlara pek ihtiyacimiz olmuyor.

    • Barış Iğdi

      30 Haziran 2017 at 09:05

      Evrim teorisi kanıtlanmış zatn.

Yorum bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Biyoloji okumadan, görmeden, yaşamadan öğrenilecek bir bilim dalı değildir.

Cenk Önsoy

Bilgilerin yanlış anlaşılmasından ve buna bağlı olarak doğabilecek mağduriyetten sitemiz yasal sorumluluk altında değildir.

Sağlık, eğitim, finans, gıda vb. sorunlarınız için öncelikle bir uzmana ve profesyonele danışınız.

Bu sitede verilen bilgilerin kullanılmasının sorumluluğu tümüyle kullanıcıya aittir. Kaynaklar ve atıflar da gerektiğinde belirtilmiştir.

Biyolojigunlugu.com sayfalarında yer alan her türlü bilgi, görsel ve doküman sadece bilgilendirmek amacıyla verilmiştir.

en çok paylaşılanlar

...

Copyright © 2010 | Biyoloji Günlüğü

Yukarı